Mercedesova ročica za menjalnik postala globalni standard – tudi v Mazdi 6e
Prestavna ročica za avtomatski menjalnik na volanu, ki jo je Mercedes v zadnjem desetletju uvedel v skoraj vse svoje modele, je danes eden najbolj prepoznavnih krmilnih elementov – in eden najbolj množično kopiranih. Od Tesle do najnovejše Mazde 6e, številni proizvajalci – predvsem kitajski – so prevzeli skoraj identično zasnovo.
Gre za tako imenovano 'column shifter' prestavno ročico, nameščeno desno na volanski drog. Sistem je enostaven: navzdol za vožnjo naprej, navzgor za vzvratno, pritisk na konec pa vključi parkirni način. Mercedes jo je vpeljal okoli leta 2010, sprva glede na modele in motorne izvedbe, nato pa postala standard. Poleg prostorske učinkovitosti omogoča tudi minimalistično oblikovanje sredinske konzole.
Leta 2012 jo je že prevzela Tesla v svojem Modelu S, kar je bilo posledica tedanjega sodelovanja z Daimlerjem. Kasneje so jo začeli uporabljati še številni kitajski proizvajalci – Xpeng, Leapmotor, Aiways – zdaj pa tudi Mazda 6e, ki prihaja s Kitajske. Čeprav je ročica tehnično preprosta, se je očitno izkazala za izjemno vplivno.
V večini primerov ne gre za licenčno uporabo, temveč za posnemanje zasnove, kar je v avtomobilski industriji redkost, saj je vizualno posnemanje tako izrazitega in funkcionalnega dela običajno precej omejeno. V tem primeru pa se zdi, da Mercedesova ročica uživa status oblikovalske reference.
Ostaja vprašanje, ali gre za poklon ali preprosto praktično rešitev, a jasno je, da je Mercedes – nevede – oblikoval globalni standard, ki ga zdaj srečujemo pri konkurenčnih znamkah po vsem svetu.