Verstappen lovi tretji naslov, Hamilton upa na boljšo sezono

Konec tedna se bo v Bahrajnu začela nova sezone svetovnega prvenstva v formuli 1. Aktualni prvak Nizozemec Max Verstappen bo skušal dvema naslovoma svetovnega prvaka dodati tretjega v nizu, na drugi strani ima Britanec Lewis Hamilton priložnost, da z novim naslovom sam skoči na vrh večne lestvice najboljših vseh časov.

Verstappen lovi tretji naslov, Hamilton upa na boljšo sezono

Sezona 2023 bo za dirkače zelo naporna, saj je na koledarju kar 23 dirk, največ doslej. Po uvodu na prvi marčevski konec tedna se bo nadaljevala s številnimi klasikami (Melbourne, Imola, Monako, Montreal, Spielberg, Silverstone, Spa Francorchamps, Suzuka, Monza, Sao Paulo ...) ter z nekaterimi, ki so se uveljavile v zadnjih letih (Baku, Džeda, Singapur, Abu Dabi, Ciudad de Mexico ...).

Na koledarju, sezona se bo sicer končala 26. novembra v Abu Dabiju, pa je tudi novinka, dirka v Las Vegasu. Tako bodo letos v ZDA kar tri dirke, poleg lasvegaške - napovedujejo, da bo po spektakularnosti presegla tudi monaško kuliso - še tisti v Miamiju in Austinu. Na koledarju še vedno ni Kitajske zaradi strogih covidnih ukrepov, zaradi vojne v Ukrajini tudi ruski Soči ni več gostitelj dirk, poslovila pa se je tudi francoska dirka.

Na dirkaški sceni bodo novinci trije. V ekipah je bilo kar precej sprememb in menjav, le štiri - tudi najboljše zadnjih let Red Bull, Mercedes in Ferrari - pa so ohranile enako zasedbo kot lani.

Prvič bodo v formuli 1 vozili Nizozemec Nyck de Vries, Američan Logan Sargeant in Avstralec Oscar Piastri, pridružili so se ekipam AlphaTauri, Williams in McLaren. V karavani pa je tudi izkušeni povratnik, Nemec Nico Hülkenberg se bo v sezoni 2023 pridružil ekipi Haas. Od nje pa se je kot stalni voznik moral posloviti sin nekdanjega sedemkratnega prvaka Michaela Schumacherja Mick Schumacher. Hülkenberg ima sicer zelo zanimivo statistiko - na že 181 dirkah formule 1 namreč še nikoli ni bil na stopničkah.

Potem ko se je konec prejšnje sezone dirkaško upokojil Sebastian Vettel, ostaja iz stare generacije nekdanjih svetovnih prvakov v igri le še Španec Fernando Alonso, ki bo letos vozil za Aston Martin.

Verstappen bo tudi letos eden glavnih favoritov za osvojitev naslova. V lanski je bil prepričljiv, Mercedes pa po spremembah pravil nikakor ni našel stika in pravega odgovora. Verstappen je lani dobil 15 od 22 dirk, tako da je na koncu s prepričljivimi 454 točkami brez težav ugnal prvega zasledovalca Monačana Charlesa Leclerca (Ferrari).

Testiranja pred sezono so morda pokazala delni odgovor na vprašanje, ali ima Red Bull še vedno tako veliko premoč. Ekipa s krili je prevladovala tudi tokrat, blizu so bili pri Ferrrariju, manj, kot so si želeli, pa pri Mercedesu. Ta testiranja sicer nikoli niso povsem neposreden pokazatelj razmerij moči, saj imajo moštva različne taktike.

"Bomo videli, kako bo naslednji teden. Vsekakor pa smo pozitivno naravnani," je po uspešnih pripravah dejal Nizozemec, ki bo, če bo tretjič zaporedoma prvak, šele četrti dirkač v zgodovini s takšnim dosežkom po Michaelu Schumacherju, Hamiltonu in Vettlu.

Hamilton bo čez nekaj dni začel 17. sezono v formuli 1, po slabi lanski pa je željan novih zmag in morda tudi naslova prvaka. Če mu bo to uspelo, bo na koncu sezone sam najboljši vseh časov, zdaj si s sedmimi naslovi to čast še deli z Michaelom Schumacherjem. Njegov moštveni sotekmovalec bo mlajši rojak George Russell in pri Mercedesu upajo, da bo britanska naveza letos imela boljše karte v boju z nizozemsko-mehiško (Sergio Perez) pri Red Bullu in monaško-špansko (Carlos Sainz) pri Ferrariju.

Ferrarijeva dvojica je lani sicer precej uspešno vozila v kvalifikacijah in zbrala 12 najboljših položajev, toda številne težave in okvare na dirkah so Leclercu preprečile, da bi bil resen tekmec v boju za naslov. Ekipa iz Maranella je namreč lani dosegla le štiri zmage, medtem ko jih je imel Red Bull 17.

Potem ko so v sezoni 2022 izvedli tri sprinterske dirke, s katerimi so nadomestili tradicionalne kvalifikacije in jim skušali povečati mik z možnostjo dodatnih točk za najboljše, bo teh priložnosti letos še več. Letos bodo podvojili število sprinterskih dirk, vozniki bodo tako dodatne izzive ob sobotah imeli v Bakuju, Spielbergu, Spa-Francorchampsu, Dohi, Austinu in Sao Paulu.

Za bolj enakovreden boj naj bi poskrbelo tudi omejevanje stroškov sodelujočih ekip, zgornja meja je bila lani 145 milijonov dolarjev. V sezoni 2022 lani je sicer odmeval primer Red Bulla, ki je to številko presegel za več kot pet odstotkov. Avstrijska ekipa je dobila denarno kazen, morali pa so tudi omejiti testiranja v vetrovniku. Letos je meja nižj postavljena pri 135 milijonov dolarjev.

Za precej razburjenja pa je pred sezono poskrbel tudi nov pravilnik Fie o omejevanju izražanja političnih, verskih ali osebnih stališč dirkačev. Sprva so bile te prepovedi zelo stroge, po ostrem odzivu javnosti in dirkačev so jih omilili.

Tako bodo lahko dirkači tudi v prihodnje izražali svoja mnenja o vseh temah, ki jih obravnava statut, tudi na družbenih omrežjih in v svojem zasebnem življenju, takšna dejavnost bo prepovedana le neposredno na dirkah oziroma pred in po njih na stezi ali na zmagovalnem odru.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.