Vedno več podjetij odpravlja diskriminacijo pri izplačilu božičnic
Še eno podjetje je spremenilo merila za izplačilo nagrad iz naslova poslovne uspešnosti in odpravilo diskriminacijo do zaposlenih, ki so bili med letom odsotni zaradi bolezni. Zagovornik načela enakosti je zato ustavil postopek ugotavljanja diskriminacije pri izplačilu božičnice.
Na začetku leta je Zagovornik prejel anonimno prijavo, da nekateri delavci v določenem podjetju niso prejeli božičnice, ker so bili bolniško odsotni. V postopku preverjanja je podjetje potrdilo takšno prakso, a poudarilo, da merila niso bila sprejeta z namenom diskriminacije, temveč kot spodbuda k redni prisotnosti na delu. Po opozorilu Zagovornika in skladno s prakso Vrhovnega sodišča je podjetje vsem zaposlenim, ki so bili sprva izključeni, naknadno izplačalo enako nagrado ter napovedalo, da bo tudi v prihodnje delovalo skladno z zakonodajo.
Zagovornik je ocenil, da je podjetje s tem odpravilo posredno diskriminacijo na podlagi zdravstvenega stanja in s tem popravilo preteklo napako. Zato je postopek zoper podjetje ustavil.
V preteklem letu je Zagovornik ugotovil diskriminacijo pri merilih za nagrado v 17 primerih. Prvič je bilo to leta 2019, odločbo pa je vmes potrdilo tudi Upravno sodišče. Vrhovno sodišče je avgusta 2024 v individualnem delovnem sporu odločilo, da različno obravnavanje zaposlenih pri izplačilu nagrade zaradi bolniške odsotnosti ni dopustno. Primeri so objavljeni na spletni strani www.zagovornik.si.
Odločitev sodišč in ukrepanje Zagovornika kažejo na vedno večjo ozaveščenost podjetij o enakopravni obravnavi delavcev pri izplačilu nagrad in odpravljanje diskriminatornih praks.